Twitter

Jumaat, 25 Jun 2010

Ka'sul Alam Vs Piala Dunia Vs World Cup

Perlawanan demi perlawan, minggu pusingan kedua akan berlangsung.Yang berjaya terus berusaha mencari tempat untuk ke pusingan seterusnya.Bahang ke pusingan akhir terus dirasai.

Namun apa yang lebih bagi kita pelajar Al-Azhar secara khususnya, menonton setiap perlawanan janganlah dijadikan agenda utama rutin seharian.Kita ada banyak tanggungjawab yang lebih utama yang perlu didahulukan.Jadikan tontonan itu sebagai akitiviti sampingan.

Jangan samakan kehidupan kita seperti rakan-rakan yang lain.Mereka mungkin kurang tanggungjawab.Mereka tidak duduk di ruang lingkup dunia ilmu.Dunia kita jauh berbeza dengan mereka.Mereka tidak berpeluang seperti kita.Gunakan kesempatan yang diberikan sebaiknya.

Bagi yang masih berimtihan teruskan usaha anda sehingga selesai.Manakala yang telah selesai imtihan amanah menuntut ilmu itu tidak pernah terhenti.Kita yang bergelar Azhariy bukan sahaja belajar pada musim atau fatrah kuliah dan imtihann semata-mata bahkan ia berterusan sehingga roh dicabut dari jasad.

Apapun selamat ber"piala dunia".Aku dengan Brazil tetap menanti di stadium akhir.heheheh...Agak-agaknya siapalah perangkul piala kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...